Saturday, March 19, 2011

---> Puisi: Lelaki Tidak Sempurna, Wanita Sama Sahaja

as-salam

Puisi kali ini berbaur perkahwinan. Yes, I don't have any experience in this area but still I have my own point of view. I don't talk without any base but still your opinion can be differed than mine. I just love poetry to describe my surrounding. I hope you understand. 

Location: Bangsar Sport Centre

Lelaki
Katanya ego, katanya macho
Menitiskan air mata taktala bersedih
Tak dapat menahan dugaan panas hujan menitis

Wanita
Katanya suci budi dan pekerti
Dunia sekeliling mengajar aku erti sesuatu
Ada bohsia tidak berdara

Lelaki
Tidak semuanya serakah menggila melulu
Berkahwin kerana mampu bukan nafsu
Dipandang serong menutup malu

Wanita
Ada yang mengerti ada membuta tuli
Enggan berkongsi mahu kasih seorang diri
Dikasihani sejagat mendabik hingga kiamat

P/s: Maaf jikalau ada wanita berkahwin yang rasa pandangan saya tidak betul. Leave your responses if they're necessary. 

Hope you get it...till then, that is how

iGossip

6 Gossips/Comments:

Rina AVAIL a.k.a cik betty Best Blogger Tips said...

Mcm biasa..foto kat ats mmg buat kakak jeless..(mulala berangan nk jd photographer nih)..

lelaki susah nk nangis melainkan sst perkara tu buat dia benar² sedih..

rangkap 2 dan 3 tu setujulah..rangkap last tu musykil..berkongsi maksudnya poligami ke tu??

pendapat kakak la kan..bukan wanita x suka poligami tp takut sbb bila berpoligami ni biasanya susah lelaki nk berlaku adil..

Cahaya Asyik Mencinta Best Blogger Tips said...

amboi2 rizal.. bkn men lagi eh??
kdua2 xsmprna.. tp keduanya saling melengkapi antra satu sma lain..
Jgn dsbbkan melihat kelemahan org, kita xkahwin lak.. t Nabi xngaku umat..
Yela, zmn skrg laki dh tkot ngn pmpuan.. dsbbkan pmpuan skrg byk yg terpesong kan??

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Rina AVAIL a.k.a cik betty:
Rangkap last tu yup mengenai poligami. Baru-baru ni ada buat perbincangan dlm usrah mengenai poligami yg dikatakn kejam dr segi pndangn agama lain. Ttp ada juga lelaki yg kawin sbb nafsu ttp dia mampu. Ada juga yg boleh bersikap adil n byk saja madu yg gembira. All my 3 Mak Langs happy hehe... Yg penting, semuanya mesti kerana Allah

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Cahaya Asyik Mencinta:
Hehe...Sir bukan apa, skdr pendapat heehe.. Haha, mesti la nk kawen. xsbr lg ada la hahah...Mungkin ada yg terpesong n ada yg berpotensi memesongkn lelaki lain :(

Norhafiza Best Blogger Tips said...

bagi kakNo kan..bab poligami hak memasing..dan kakNo sendiri klo boleh takmo la berkongsi TETAPI sekiranya takdir ingin menguji kakNo..insyALLAH kakNo akan tempuhinya walau pahit sekalipun. Tipu kan kalo tak pahit. Kita dilahirkan ISLAM dan patut mendalami apa itu ISLAM...

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Norhafiza:
Setuju dgn pendapat kak nor. Tapi, rizal tak dpt nak mendalami persaan org perempuan in total. Mungkin jugak betul kata kak Rina kat ats tu, takut suami xdpt berlaku adil. manusia suka memilih kan?