Thursday, March 10, 2011

--> Paling Tajam, Paling Ringan & Paling Berat

as-salam

Paling Tajam? Apa tu?
                                       Paling Ringan? Agak-agaknya apa?
                                                                                                     Paling berat? Pendapat korang?


These are not riddles. They are the things you should wonder. Urm...let me get straight to the point. We ourselves have the power to downgrade people and commit mistakes by our own. For examples, we hate people who get higher grade and we lurk late playing computer games until subuh.


The answers:

Paling tajam: Lidah
Paling ringan: Tinggalkan solat
Paling berat: Amanah

Aku rasa korang semua cukup bijak untuk terjemahkan jawapan-jawapan di atas. Macam mana tajamnya lidah sehingga boleh membunuh manusia lain, bertapa mudahnya umat Islam tinggalkan solat yang merupakan tiang agama dan betapa beratnya amanah sehingga kadang kala kita tidak mampu membawanya bersama. Kalau tak faham, sila-silalah tinggalkan komen ye? InsyaAllah aku tolong jawabkan.

P/s: Ini adalah info yang aku dapat daripada usrah Al-Fateh. Hanya sekadar mahu berkongsi. Renung-renungkan dan selamat beramal.

Jaga lidah, solat lima waktu dan pikul amanah dengan sebaiknya.

Hope you get it...till then, that is how

iGossip

8 Gossips/Comments:

Wan Ahmad Izudean Best Blogger Tips said...

insyalah...paling susah nak solat awal waktu kalau tak ke surau!

Airil Azmei(Sky EagLe) Best Blogger Tips said...

rindu la...lame da xp usrah....

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Wan Ahmad Izudean:
kena biasakan la..

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Airil Azmei(Sky EagLe):
haaaaaa....dtg la...kitorg pun rindukan awk..

misz sheyla Best Blogger Tips said...

true..sebab lidah oRG GADUH, BERBUNUH SESAMA SENDIRI

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

misz sheyla:
Yezza...

ASyraff Ryu Best Blogger Tips said...

ader miss ni adik seguru,,,
apakah yang paling dekat=mati
apakah yang paling jauh= masa lalu yang ditinggalkan
harap dapat manfaat bersama ya

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

ASyraff Ryu:
Tahu...tapi nk kongsi 3 ni dulu...next session lagi dua tu..tp abg seguru dah bocorkan plak hehe...thanks ya