Friday, March 25, 2011

--> iNews: Cubaan Bunuh Diri di KB Mall: BODOH!

as-salam

Aku tak faham apa yang perempuan ni fikir! Tindakan yang bodoh. Kau cuba bunuh diri? Kalau tak mati, merana la kau kat hospital tu. 



Rating tindakan bodoh: 10/10
Tekanan ke dik? Dah tu tak reti-reti nak ambil wuduk untuk tenangkan fikiran?

Korang tahu motif dia nak bunuh diri? Cari la sendiri...lol. Aku dapat tahu ni pagi tadi dalam kelas bila terbaca Harian Metro. Memang kawan-kawan aku cerca habis budak ni. Ini ke cara umat Islam? Hanya sekadar Islam di dalam IC memang tak cukup. Korang renung-renungkanlah. Aku sekadar berkongsi.

So people, please don't try to commit suicide. If Allah says it is not the time for you to die, believe that you won't! Ajal tak sampai lagi kan? One more thing, life is so precious. It is the bridge to the next life - please bear this in mind okay? Oh ya! I hate people who do stupid and immoral things and this is one of the examples.

“Suicide is a permanent solution to a temporary problem.”

                                                                        -Peter Lynch-

P/s: Tak cium bau syurga tahu tak?!

Hope you get it...till then, that is how

iGossip



22 Gossips/Comments:

IzudeanIzed Best Blogger Tips said...

kalu dah tension xleh fikir apa dah!
but,ilmu agamalah sepatutnya jadi panduan
bila kita stress...kan?

saiful al ieman Best Blogger Tips said...

bau neraka or syurga? confius XD

Ana Montana Best Blogger Tips said...

dah puas idop kot nak bunuh diri sangat nie..
kalau aku jadi bomba, aku biar je dia terjun..
setakat bgnn KB Mall..
pegi la bgnn Wisma Persekutuan, tggi lagi..
nie lah jadi bila akal tak boleh nak pikir..

Earell Arel Best Blogger Tips said...

inilah yg dikatakan cetek pemikiran. di dunia kita xnmpk lg tp di akhirat menyesal xsudah. mudah2an kita dijauhkan drpd benda2 mcm ni...

Amalina Sulaiman Best Blogger Tips said...

TAK CIUM BAU NERAKA???? oiii...tak cium bau surge laaa.....ape daa...hehehee

redzwanie redzmann Best Blogger Tips said...

aiy0oo...tuh la..bile de prob je nk bunuh dri..
kat dunia mmg settle..
kat akhirat...mmg seksaaa la weyyyhhh..huhu

Wany Best Blogger Tips said...

dia nk cium neraka la 2.. hehe.. peace..! =)

Princess Nur Best Blogger Tips said...

betul3..tak pasal2 dia glemer satu mesia..huhu

Miss Zati (^___^) Best Blogger Tips said...

mmg bodoh pon..!!

matsen Best Blogger Tips said...

trjun tgkat 3 n dselamatkan oleh tilam yg dbntangkan org rmai..
pasni la klu x insaf gak mmng dsar org x de otk..

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

IzudeanIzed:
Seharusnya...tgk keadaan luaran bdk tu pun dah tahu akhlaknya.

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

saiful al ieman:
Sory dah tukar...hehe

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Ana Montana:
Kan? terjun dr KLCC je..biar berkecai..

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Earell Arel:
InsyaAllah kita akn dijauhkan...moga2 diri lebih dekat dengan Allah

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Amalina Sulaiman:
Sudah edit maaaaaa

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

redzwanie redzmann:
Setuju...Kat akhirat nnt jawab la. Nyawa itu berharga.

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Wany:
Kan? Biar dia rasa panas ke tak

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Princess Nur:
Sangat Glamer...haha

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Miss Zati (^___^):
Kan? Akal mana? Manusia akhir zaman...

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

matsen:
Letak trampolin biar dia melambung byk kali ahha

aLieF si Muncung ManiS Best Blogger Tips said...

sekarang dia ada kat Hospital USM..kat tmpat alief belajar..huhu..kalau alief ada masa,alief nak tgok dia...bagi pesanan sikit kat dia..dgr2 juga dia ni budak nursing..huhu..harap2 lepas ni dia tak buat dah..

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

aLieF si Muncung ManiS:
Yeke...nak tny Imran la kalo mcm ni..alief g la tgk dia pastu laporkn ke iGossip ok?