Saturday, March 5, 2011

--> Kisah Buah-buahan Bernyawa

as-salam

Since this is the page for creative writings, you should read this creative tale I've made.

Limau yang sebiji tu mungkin bercakap macam ni,

"Pehal la diorang tu mengata aku? Aku bukan ada salah apa pun, just jus aku banyak je."

Limau yang dua biji tu pulak,

Limau 1: "Aku harap-harap dia akan dipilih untuk dijadikan just tropicana twister"

Limau 2: "Kan? Biar padan dengan muka dia"



"Ampuni aku tuan. Aku enggak bersalah dong!"

"Arghh..macem-macem lagi ini anak. Sudah mahu mati banyak ngomong lagi.

"Aku muda lagi dong mas. Masih belum punya pacar. Maafin aku mas"

"Enggak ada maaf-maaf segala. Muktamad!"



"Adeh! Sakitnya!"

3 jam sebelum:
Aku hanya sebiji epal hijau yang hidup sebatang kara. Aku lambat ranum. Adik-beradikku yang lain sudah menjadi merah, tapi aku? Masih hijau mentah.

Aku tak pasti apa yang bakal terjadi kepada diriku. Aku dibawa ke Tesco untuk dijual. Tiada sesiapa pun yang membeliku lagi. Akankah aku dibeli?

Aku terfikir akan nasibku nanti apabila ada manusia yang membeli aku. Akankah aku dilayan baik olehnya? That's the secret I'll never know.xoxo.


Gemilang itu semakin, pasti ku genggam...gemilang suara, keyakinan kian dalam...lalala

"Adehh...boleh pekak kalau macam ni hari-hari. Bodohnya manusia yang letak earphone kat telinga aku ni! Macam mana aku nak tanggalkan? Aku tak ada tangan, tak ada kaki. Aku dianayai oleh manusia! Argghhh...Tension!

Moral of the story:
Tak ada moral sebenarnya. Ada peringatan je.

* Jangan dengar lagu kuat-kuat. Boleh merosakkan pendengaran anda. Ingat!

* Jangan beli iPod. Mahal kot hehe.



Hope you get it...till then, that is how

iGossip

6 Gossips/Comments:

AfiQ Best Blogger Tips said...

haahhahaha.. that's funny!!! comel je buah2 ni! hahaha

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

AfiQ:
tgk la bloggernye haha

Leena Best Blogger Tips said...

jgn beli ipod..ahahaha

FH Best Blogger Tips said...

waahh comelnye. hehe

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Leena:
ahha..kelakar ek?

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

FH:
mmg la comel...tgk kaki la haha