Wednesday, February 2, 2011

--> Puisi: Perginya Dia Seketika

salam

There are times when a person gets into your life and the next thing you realize is that person marks something very memorable. I've experienced it once. That person gave me so many hopes and wisdom but apparently that person vanished without any trace, out of the blue. However, deep inside my heart, I still believe that person is happy there. I wanna swipe this feeling away but obviously I can't.

Perginya dia seketika
Taktala langkahku menjejak, di ketika itu aku merasa bahangya
Aku tahu dialah orangnya yang akan mengisi lopongan dada hamba yang hina
Tidak pernahku ragu akan kehadirannya
Malah ku zahirkan keinginanku untuk mendekati si pemilik rupa
Diutuskan Allah dirinya untukku bermanja, tetapi perginya dia untuk seketika

Perginya dia seketika
Dialah penjaga, dialah saudara, dialah musuhku bersahaja
Mungkin aku tamak akan kasih sayangnya
Mungkin aku tamak akan belas kasihannya
Mungkin aku tamak perhatian daripadanya
Kerana aku insan papa kedana yang merantau di dunia magika
Tiada tuju, sesat menunggu
Inginku menjerit menjual namanya kepada semua, tetapi perginya dia untuk seketika

Perginya dia seketika
Tiada limpahan memori kami untuk dicanang, namun semuanya ku simpan rapat dibenang
Menanti suatu hari dia kembali, tak sabar untukku mendengar namaku diseru sekali lagi
Benar katanya, "tiada yang setia hidup di dunia"
Yang wujud hanyalah sekadar, "kepuraan semata-mata"
Namun aku yakin, namun aku percaya dia berangkat pergi bukan sengaja
Benakku bertanya, "mengapa?"
Inginku dengar jawapan dari mulutnya yang berbisa, tetapi perginya dia untuk seketika

Perginya dia seketika
Ku sujud berdoa agar dia sihat bahagia
Ku memohon setia agar hidupnya dicurahkan rahmat dan berkat, sentiasa selamat
Aku percaya kepergiannya tiada penyesalan, kerana kami punya ikatan
Mungkin aku bukan sesiapa baginya, walau secebis masihku merasa
Mungkinkah akan dirinya membaca puisiku yang tidak seberapa?
Mungkinkah akan dirinya faham bait-bait siratan kata?
Ya Allah, permudahkanlah urusan dia, kerana ku yakin perginya hanya untuk seketika

Terima kasih saudara. Kata-kata kau banyak aku pegang untukku bawa bersama mengemudi hari-hari mendatang. Aku tahu, aku bukan sesiapa kerana tiada pertalian darah pernah mengalir dalam saraf-saraf kehidupan kita bersama. I envy you very much! I know your life isn't perfect but so do everyone. My life won't be perfect without you as well. Take care! 

"The radiant reds burn a lasting impression of the memories in paradise"

Hope you get it...till then, that is how

iGossip

8 Gossips/Comments:

Unknown Best Blogger Tips said...

wowo..mcm sedeh lah..

trialtodelete Best Blogger Tips said...

syrupmasin:
mcm sedih? xsedih ke?

Unknown Best Blogger Tips said...

sedeh2..jgn sedeh2 oke..senyumm :)

Elle Who? Best Blogger Tips said...

napew wizal? putus tunang kew??meyh aku carikan meyh...hihihi

Unknown Best Blogger Tips said...

hurm, so sad to read this. be tough!

trialtodelete Best Blogger Tips said...

syrupmasin:
ok thanks

Amalina Sulaiman:
adoyai..sy blom bertunang

Azham Vosovic:
thanks...

aLieF si Muncung ManiS Best Blogger Tips said...

so sad...bro mmg boleh jadi penulis sajak ni.. nice one..bro,,dont forget to follow me back..http://aliefcmoi.blogspot.com/

trialtodelete Best Blogger Tips said...

aliefcmoi:
thanks..penulis? isyaAllah