Friday, February 25, 2011

--> Puisi: Maafkan Aku

as-salam

Pernah tak korang kecewakan orang yang ambil berat tentang korang. Aku pernah. Bila kita dalam sedih, dia ada jalan untuk gembirakan aku, tapi bila dia sedih, aku buntu nak kembalikan kecerian dia. Jahat ke aku? Aku bukan seorang yang baik? Mungkin.

Maafkan aku
Aku tidak memahami
Kerana aku cacat kendiri

Maafkan aku
Kadang kala aku terlebih bersenda
Tanpa mengira keadaan kau sama

Maafkan aku
Aku tidak sempurna
Akal tidak seberapa

Maafkan aku
Tidak mampu membuat kau ketawa
Tidak mampu berfikir sejenak

Maafkan aku
Tolong maafkan aku
Puisi ini aku merayu

Maafkan aku
Atas kelemahan diri
Tanpa sensitiviti, tidak mengerti

Maafkan aku
Ketika aku sedih, kau sedar, kau mengeluh
Taktala kau hiba, aku hanya mampu berpeluk tubuh

Aku rasa aku jahat sangat. Bukan jahat dari segi perbuatan tetapi jahat dari segi persahabatan. Kepada individu yang terlibat, aku mohon maaf kerana tak dapat membantu. Aku bodoh. Tidak tahu mengenang jasa.

Maafkan aku

Hope you get it...till then, that is how

iGossip

12 Gossips/Comments:

Farouk Harun Best Blogger Tips said...

things like this do happen in friendship..not that we don't want to help..it's just that sometimes we don't know how.. whatever it is, i think we shouldn't blame ourselves too much because humans make mistake..sometimes out of ignorance..what makes the difference is whether or not we learn from the mistake..=)

Nurul Syuhada Bt Hasri Best Blogger Tips said...

i always feel the same way.. :(

Miss Zati (^___^) Best Blogger Tips said...

okeyh2.. aku maafkan.. :P

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Farouk Harun:
thanks. yeah...we do make mistakes

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Nurul Syuhada Bt Hasri:
you are? :)

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Miss Zati (^___^):
pehal lak ni? konfius2 ehehe

Raksasa Monmon Best Blogger Tips said...

myb u should be a lil bit humourous. then, she'll be fine. eh.. she?? hahahahah anyway, laughter is the best medicine kan?? :)

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Raksasa Monmon:
i've tried but it didnt work

Madre Amor Best Blogger Tips said...

Ummi percaya individu berkenaan sgt memahami dan memaafkanmu. Ijai tak usahlah rasa sangat bersalah dan jgn mengulangi perkataan yg mengekploitasi bagai mengutuk diri sendiri.Kalau rasa diri ada kelemahan, berusahalah utk memperbaikinya.
Sekian, terima kasih.

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Madre Amor:
harap2 mcm tu la ummi. insyaAllah ijai akn cuba perbaiki diri sendiri. thanks ummi. love u so much. nnt nak chocs lg tau hehe

Madre Amor Best Blogger Tips said...

ur welcome.Insya Allah.
Lain kali apa kata kalau Ijai rasa nak tunjuk simpati atau nk bg sokongan moral,hntr mesej/tel. ke kat sahabat berkenaan..biar dia tau hal sebenarnya dan Ijai pun tak le rasa mcm bersalah je memanjang, gitewww..haha

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Madre Amor:
ok2 thanks ummi. i did talk to her...