Tuesday, February 22, 2011

--> Puisi: Bisakah? Bolehkah?

as-salam

We hate people around us! We tend to get angry with their mishaps! But...

Bisakah aku hidup
Tanpa kamu di sisi
Bisakah aku mati
Meninggalkanmu di tepi

Bolehkan aku berjaya
Tanpa kamu insan istimewa
Akankah aku gagal
Dengan kail panjang sejengkal

Mungkinkah aku berkawan
Tanpa kamu di bahuku teman
Mungkin tidak aku bernafas
Kerana kau punya kerja keras

Aku insan yang sederhana
Tidak mengenal erti cinta
Kerana aku seorang papa
Yang miskin rupa dan harta

Aku hidup sebatang padi
Benamkan diri di dalam lumpur
Dan aku punya harga diri
Yang tidak akan mati di medan tempur

We will appreciate them when they're gone. Renung-renungkan dan selamat beramal.

Hope you get it..till then, that is how

iGossip

4 Gossips/Comments:

apezs shah Best Blogger Tips said...

suka2..;)
Nice..

"Mungkinkah aku berkawan
Tanpa kamu di bahuku teman
Mungkin tidak aku bernafas
Kerana kau punya kerja keras"

trialtodelete Best Blogger Tips said...

apezs shah:
thanks..this is so unexpected

Farouk Harun Best Blogger Tips said...

a meaningful entry indeed..it's true that we often appreciate people when it's too late..

trialtodelete Best Blogger Tips said...

Farouk Harun:
exactly! there will the regret at the end of the day