Monday, January 17, 2011

--> Puisi: Aku Manusia Biasa

salam

Dalam beberapa hari ni, emosi aku tak stabil, banyak benda terjadi sampai aku sendiri tak boleh nak ungkapkan. Pahit, manis, suka, duka semua silih berganti. Aku gembira & pada masa yang sama aku bersedih. Aku manusia biasa.

Aku manusia biasa
Ada mata, ada telinga
Terkadang aku lemah, selalunya aku jatuh tanpa dipapah
Tiada kelemahan, hanya kekurangan dizahir semena-mena

Aku manusia biasa
Ada tangan, ada kaki
Terkadang aku melangkah pergi, aku sesat menyusul mati
Tiada laluan yang benar melainkan sujud kepada Ilahi

Aku manusia biasa
Ada hati, ada perasaan
Terkadang aku salah mentafsir, menyinggung persekitaran sekeliling
Tiada jalan untuk berundur, hanya kemaafan mampu dipohon

Aku manusia biasa
Ada akal, ada fikiran
Terkadang aku tidak tahu, selalunya aku jahil segala
Tiada kata seindah purnama, untukku gambarkan apa yang ku rasa

Puisi ni aku tulis sewaktu di kelas. Tika pensyarah sibuk ceramah, aku tulis buat tak kisah. Aku rasa seperti cebisan-cebisan kehidupan berlari keluar dari hati & diri. Kemana orang yang ku sayang pergi? Di mana ukhwah yang dipupuk bersembunyi? Ya Allah, pertemukanlah aku kembali dengan apa yang aku cari ketika ini. Amin...

Duduk sendirian

Hope you get it...till then, that is how

iGossip

18 Gossips/Comments:

Azham Vosovic Best Blogger Tips said...

Puisi manusia hanya kata-kata puitis...

Madre Amor Best Blogger Tips said...

Ijai, dlm kelas wajib fokus la yank. What happen ni?

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Azham:
u r right. sometime people doesnt mean what they say

Ummi:
hehe...thats y...ijai fokus tp xbrapa...

NuR HiDaYaH aka Miss Vieya Best Blogger Tips said...

nice puisi babe . . really make me cried . . so touched ! keep it up . .

Amalina Sulaiman Best Blogger Tips said...

oit dak kecit...emosinyee..haha chill3

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

NuR HiDaYaH aka Miss Vieya:
thans ya...really? then cry out loud. it'll make u better

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Amalina Sulaiman:
emo la sket...ehhe

mrs.lovesick Best Blogger Tips said...

hey, i love puisi2 n this puisi. ada jiwa, ada rasa.
kalau rasa nak tulis, tulis je.
tapi kalau buleh, bukan time kelas ekh? hehe
:)

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

mrs.lovesick:
thanks ya...ok2, lpas ni sy tulis lps habis kls..boleh? hehe

d.e.e.n.a.YAYA Best Blogger Tips said...

beznye tahu menulis puisi.
dpt meluahkan ape yang rase di hati...

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

d.e.e.n.a.YAYA:
thanks..bez jugak la..at least boleh tenangkn fkiran. u should try it sometimes

d.e.e.n.a.YAYA Best Blogger Tips said...

selalunye hanye dalam pikiran jewk..bila nak tulis lupe da sume...hehe

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

d.e.e.n.a.YAYA:
ehhe...bila ada idea..teros la tulis..mcm tu xla lupa..nnt kalo awk ade tulis poem, let me know k?

d.e.e.n.a.YAYA Best Blogger Tips said...

hakhak...insyaAllah..=)

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

amin...InsyaALLAH

Mohd KM Best Blogger Tips said...

Puisi yg sgt2 hebat.. Tahniah.,

Mohd KM Best Blogger Tips said...

Puisi yg sgt2 hebat.. Tahniah...

Rizal Sadiman Best Blogger Tips said...

@Mohd KM Terima kasih saudara :)