Sunday, April 17, 2011

--> iKecewa Kau Tak Dara

as-salam

Surau in International Languages Campus







Aku terfikir, kalau la suatu hari nanti aku kahwin, tiba-tiba aku dapat tahu yang isteri aku tak dara dah...Entah apa yang aku akan buat. Akankah aku ceraikan dia terus? Ataupun aku terima dia seadaanya. Tapi macam mana pulak kalau itu hanya kisah silam dia sebelum dia bertaubat? Dapatkah aku terima dia seadaanya?

Kenapa aku tulis benda ni?

Tiba-tiba aku terfikir tentang masalah remaja zaman sekarang. Tengok ramai gadis-gadis melepak dengan lelaki, ada yang membonceng di belakang motor, ada yang berpegangan tangan, ada yang melepaskan badan begitu saja. MasyaAllah...Namun aku yakin, perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik. Harap-harap aku tergolong dalam kalangan yang baik. Amin...

Hope you get it...till then, that is how

iGossip

18 Gossips/Comments:

Azham Vosovic Best Blogger Tips said...

sabar la Rizal....

IMANSHAH Best Blogger Tips said...

semoga rizal dipertemukan jodoh yang baik

Madre Amor Best Blogger Tips said...

Semua anak2 gadis dan teruna mesti pandai menjaga batas pergaulan.Berpegang teguhlah dengan ajaran Islam, mudah-mudahan Allah memelihara kamu semua, sayang. Aamiin, ya Robbal'aalamiin.

Wany Best Blogger Tips said...

insyakallah.. kalau kita xpernah buat sesuatu pada seseorang.. kita akan dapat yg terbaik..

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Azham Vosovic:
Y do I have to?

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

IMANSHAH:
InsyaAllah. Thanks doakan

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Madre Amor:
InsyaAllah ummi. thanks..nak tegur kadang2 takut ada yg terasa lebih

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Wany:
InsyaAllah...Rizal tak pernah buat something yg buruk kat mane2 perempuan..:)

IzudeanIzed Best Blogger Tips said...

insyaalah rizal..you'll get a good girl :D

budak baek Best Blogger Tips said...

just pray for the best rizal..u can start praying from now and inshaALLAH He will give you the girl who suits u best.. amin...^_^

Rina AVAIL a.k.a cik betty Best Blogger Tips said...

insya-allah rizal akan dpt jodoh yg baik tp in case kalau jodoh rizal dgn gadis yg dah kehilangan dara jgn bertindak meululu..mungkin Allah takdirkan rizal utk jd pembimbing bg dirinya..

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

IzudeanIzed:
Thanks 4 doakan

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

budak baek:
Amin....

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Rina AVAIL a.k.a cik betty:
Thanks kak...mungkin jugak kan? Allah adalah sebaik baik perancang

gadisBunga Best Blogger Tips said...

sejuk hati baca entri mcm ni dari budak muda macam kamu ni. insyaAllah kamu tu mmg lelaki yang baik. :)

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

gadisBunga:
Thanks kak...Rizal xda la baik sgt...cuba berubah sikit demi sikit

adiratnashee Best Blogger Tips said...

u worried of ur wife might not be a virgin. though u only can know that after u get married what about us girl? sampai mati pun x tahu whether our husbaand is a teruna or not? kan??

remaja zaman sekarang @@

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@adiratnashee huhu ofcoz im worried. yeah girls will never know about it...no further comment hehe