Friday, April 8, 2011

--> iAmalan Part 1: Membaca Al-Quran

as-salam

Lepas subuh, apa yang korang selalu buat? Tidur balik? Minum nescafe? Makan roti bakar dengan mentega kacang? Wah wah wah...sedapnya korang berfoya-foya eh? lol. Jom aku nak kongsi dengan korang pengalaman aku yang setiap hari berlaku. Jap, itu pun orang panggil pengalaman ke? lol. Wait and see.



My friend, Leong Qing Yi - A multi-talented student who is excellent in her studies, able to draw beautifully, has a great alto voice, kind and caring (is it? lol) and friendly as well. 

Bangun pagi, elok lah kalau lepas solat subuh tu korang amalkan membaca al-Quran. Lagipun, bukan boleh solat rawatib kan? Daripada sambung tidur, lebih baik baca al-Quran. Dapat pahala...ada harapan masuk syurga, InsyaAllah. Ianya bagus sebagai permulaan untuk hari korang - SERIUS!

Pengalaman aku

Aku selalu nervous kalau ada exam, presentation dan sebagainya. Satu hari tu, aku baca al-Quran, dan Alhamdulillah, hari aku berjalan dengan lancar. Bukan saja exam dan presentation, tapi hampir semua benda. Aku ceria sepanjang hari sampai waktu tidur - SERIUS! Aku breakfast, pensyarah belanja, lepas tu kawan aku bayar hutang yang aku sendiri dah lupa and then aku main badminton, tenis dan volleyball, menang je memanjang. Tak ke sempurna? 

P/s: Korang dah banyak amal kat dunia? Kalau belum, mulakan sekarang!
P/s: Aku terus amalkan sampai sekarang membaca al-Quran selepas solat subuh.
P/s: Kalau ada masa terluang, ringan-ringankan lah tangan dan kaki serta mulut untuk solat sunat Dhuha dan baca al-Mathurat. 

Hope you get it...till then, that is how

iGossip

12 Gossips/Comments:

Madre Amor Best Blogger Tips said...

"Sukenyer lihat dia ceria"..giteww.
Memang betul Ijai, adakalanya ganjaran kebaikan kita dibayar tunai oleh Allah di dunia lagi.Syukur, Alhamdulillah...teruskan.

Anonymous Best Blogger Tips said...

Alhamdulillah. semoga Allah teruskan istiqamah anda.

IMANSHAH Best Blogger Tips said...

aLHAMDULILLAH, MEMBACANYA MENYEJUKKAN HATI

Unknown Best Blogger Tips said...

betul2*gaya upin ipin...
alhamdulillah.semoga istiqamah ek.:)

trialtodelete Best Blogger Tips said...

Madre Amor:
Thanks ummi. InysaAllah

trialtodelete Best Blogger Tips said...

Anon:
InysyaAllah...n may I know u?

trialtodelete Best Blogger Tips said...

IMANSHAH:
Indeed...amalkn selalu okay?

trialtodelete Best Blogger Tips said...

♥suNa husNa♥:
Hehe comelnya gaya tu...insyaAllah

Airil Azmei Best Blogger Tips said...

good advice..^.^

.:AiN iKeUchi:. Best Blogger Tips said...

semoga berterusan..insyaAllah.. =)

trialtodelete Best Blogger Tips said...

Airil Azmei(Sky EagLe):
Thanks...buat jgn x buat

trialtodelete Best Blogger Tips said...

.:AiN iKeUchi:.:
InsyaAllah