Sunday, April 3, 2011

--> iHijab Part 2: Fesyen Bonggol Unta, Memang Mangsa Fesyen!

as-salam

"Dua golongan ahli neraka yang belum pernah aku lihat ialah, satu golongan memegang cemeti seperti ekor lembu yang digunakan bagi memukul manusia, dan satu golongan lagi wanita yang memakai pakaian tetapi telanjang dan meliuk-liuk badan juga kepalanya seperti bonggol unta yang tunduk. Mereka tidak masuk syurga dan tidak dapat mencium baunya walaupun bau syurga itu dapat dicium daripada jarak yang jauh." (Hadis riwayat Muslim)


Gituewww mannequin kite...lol. This is beautiful! Seriously! But have you been thinking where this fashion style came from? 


Ecececehhh...Lemah gemalai akak kita pakaikan tudung bonggol unta...Dengan jari lemah gemalai serta tangan yang dibedung elok, lilitan kelihatan sungguh sempurna. lol. 


Jangan gelak je tengok cartoon strip ni. I want you to think the message that the picture tries to convey. It is deep, informative and sangat pedas. Zasss sangat. 

P/s: Oh ya! Dulu kan, sejuk je tengok makin banyak personaliti TV dah mula bertudung. Alih-alih, fesyen gini yang dibawa. Mautlaaa...
P/s: This entry doesn't mean to downgrade the women outside but I just wanted to share the knowledge and maybe you can spread this to all Muslims out there. Jom berjihad di Jalan Allah.

Hope you get it...till then, that is how

iGossip

23 Gossips/Comments:

Miss Zati (^___^) Best Blogger Tips said...

Nabi saw pon da taw kan umat dy (wanita espeseli) akn ade bonggol2 unta mcm ni.. huhu.. siyesly.. x suka tgk..

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Miss Zati (^___^):
Kan: Sesungguhnya sama2 la kita amek ikhtibar

gadisBunga Best Blogger Tips said...

sebenornya tak cantik pun ade bonggol cenggitu (kalau diorg fikir itu untuk menampakkan rambut diorg panjang maka sebab itu terhasillah sanggul yg besar lah!). sebab no point la pakai tudung utk tutup rambut kalau org masih boleh tgk figure rambut seseorang tu...

Norhafiza Best Blogger Tips said...

sebagai wanita pun mmg tak gemar fesyen camni..yg jenis rambut panjang pun di 'jalin' kemas dlu sepaya tidak nampak bonggolnya bila disimpul,..

FH Best Blogger Tips said...

fashion skg pun da pelik2.
semua ade je yang tersirat..

Rina AVAIL a.k.a cik betty Best Blogger Tips said...

fesyen ni dtg dari mana? Timur Tengah ek?

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty Best Blogger Tips said...

fesyen ni dtg dr mana? Timur Tengah ke?

zmah Best Blogger Tips said...

Panas juga gossip sini.

Khel Khaliesah Best Blogger Tips said...

like, like! memang cam tu! aku pergi kuliah, ramai pompuan pakai cam tu...

arap diorang terase sume ni....

supaye tak pakai

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

gadisBunga:
Betul sgt kak...gpun, ape yg bes tunjuk rmbut pnjg?

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Norhafiza:
KAn? thanks for responding...btw, akak ske fesyen mcm mane?

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

FH:
Pelik tp kononnya cntik...

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Rina AVAIL a.k.a cik betty:
Tak pasti la kak...cari tak jumpa

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

zmah:
Hehe...haruslah panas!

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Khel Khaliesah:
Yeke? Kampus mane ha? Share la kat wall fb ko..bg diorg terasa hehe

Madre Amor Best Blogger Tips said...

Peringatan utk kaum Hawa:
Kalau dah mula minat nak bertudung
Cubalah sesuaikan apa yang disarung
Kalau masih rasa jiwa tu 'mendung'
Maknanya nafsu belum dapat dibendung

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

Madre Amor:
Betul tu ummi. setuju sgt..thanks berkongsi

♥suNa husNa♥ Best Blogger Tips said...

siyes..sebagai perempuan sendiri ase menyampah tengok perempuan pakai tudung gini...

.:AiN iKeUchi:. Best Blogger Tips said...

ramai yang bertudung cm ni..siap pin kat belakang tudung..kan menampakkan leher tu dah kira aurat...huhu...serius x suker...x cantik pun...hijab itu indah ..jadi tutuplah dengan sempurna..

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

♥suNa husNa♥:
sY yg lelaki ni pun menyampah

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

.:AiN iKeUchi:.:
Betul...gpun nilah propaganda kafir nk sesatkn umat islam

adiratnashee Best Blogger Tips said...

i talked about this in my post..
pfft. dulu kalau dalam lecture xboleh duduk belakang mamat2 rambut pacak sebab rambut tinggi sangat x nampak depan.
now nak duduk belkang perempuan pun susah??
alih alih... nak duduk mana? LOL

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

adiratnashee:
Seriously? Great...bwk gunting je then potog rmbut diorg hehe