Friday, May 13, 2011

--> iNostalgia Alif...Ba...Ta

as-salam

If we never thank God for every smile, then why we blame Him for every tear?
  • Mula mengaji umur 8 tahun, darjah 2
  • Habis mengaji umur 12 tahun, darjah 6
  • Khatam al-Quran umur 13 tahun, tingkatan 1
Aku mengaji bergurukan seorang hamba Allah yang amat baik dan sabar. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar dan aku sangat rindukan saat-saat tu. Dulu aku sangat nakal tahap dewa punya sampai tak terkawal. Walau macam mana pun, Tok Guru aku dapat lawan keganasan aku yang terlampau tu...hehe...

Lepas solat maghrib, ayah aku hantar terus ke rumah Tok Guru tu...Ramai kot budak-budak lain dan sebelum giliran aku, aku akan tengok TV rancangan favourite aku waktu tu adalah Istana Takeshi dan Roda Impian lalalala...

P/s: Korang ada pengalaman mengaji? Jom la share...

Hope you get it...till then, that is how

iGossip

16 Gossips/Comments:

Dekcik Best Blogger Tips said...

dulu klu xdapt jew kene ketuk kepalah..hukhuk..=(

klu free singgah..
http://sweetchoc91.blogspot.com/2011/05/awas-simbah-asid.html

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@Dekcik Haha..amboi garangnya guru dia

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty Best Blogger Tips said...

wah..muka sama dari kecik smpi besar..akak ngaji khatam darjah 6..tok guru salu biarkan akak ngaji sendiri sbb akak baca lancar..akak g ngaji tu atas kehendak sendiri..naik beskal bwk adik..adik siap ajak balik sbb malu..yelahh..kita br pindah tpt tu..nmpk budak ngaji kat surau kita g je tanpa mak abah suruh..gigih x?

IMANSHAH Best Blogger Tips said...

i lak umoq 15 dah boleh ganti tok guru ngajar ngaji,, sungguh ni

^^Nur Izat^^ Best Blogger Tips said...

chomel jugak ko tyme form 1 aek? haha..
urm.. ak plak stat djh 1.. n khatam djh 6.. tp sedare aku skang djh 4 dah khatam.. *malu rasanyer* hoho.. =.+

gadisBunga Best Blogger Tips said...

alah comelnye masa kecik..!

katam quran tu umur berapa? :D

Azham Vosovic Best Blogger Tips said...

huuh, comelnya Rizal waktu kecik...okay sory tersilap puji....

FH Best Blogger Tips said...

bagus bagus :)

IzudeEANtheSEVEN Best Blogger Tips said...

u still got the face! :)

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty Wahh sgt gigih...! kagum2...baiknye dia tolong kayuhkan basikal haha

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@IMANSHAH Hahha u rbeing vain ha?

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@^^Nur Izat^^ Hahha waktu ni zaman kegemilangan...kulit putih xde jerawat n kurus haha

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@gadisBunga Technically, habis al-Quran darjah 6, majlis khatam waktu umur 13

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@Azham Vosovic Hahh speaking of the devil

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@FH Haha apa yg bagus nye FH?

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@IzudeEANtheSEVEN it is because I havent use botox! haha