Tuesday, June 7, 2011

--> iCerca: Gambar Seksi Kat Majalah Salah Siapa?

as-salam
Awek seksi kat Zoo Taiping
Masih lagi dengan isu gambar seksi, sekarang aku nak bangkitkan satu pertanyaan. Siapa yang patut dipersalahkan atas hal ini? Ketiga-tiga golongan di bawah merupakan suspek kegemaran...haha. Jom sama-sama kita fikir dan menjawab persoalan yang misterinya masih belum terungkai!

#1 Model
#2 Photographer 
#3 Director of the magazine

Model:
Ikut saja apa yang photographer cakap asalkan dapat masuk majalah. Betul tak? Bak kata pepatah, pokok takkan bergoyang kalau angin tak bertiup (penggunaan salah ni rasanya). Dibagi sahaja apa-apa jenis pakaian walaupun seksi terlampau, meraka tak kisah. Sebab apa? Sebab dah siap memikirkan jawapan kalau ada tohmahan - "Seksi itu subjektif....bla bla bla"

Photographer:
Sangat la kan diorang ni nak kenyangkan mata je. Okay, kalau photographer tu seorang lelaki, memang la dia cuci mata sakan dan berkemungkinan buat modal je gamabr-gambar model tu. Tak mustahil kan? Kalau la photographer tu tak teransang, okay, dia adalah gay. Bagi photographer perempuan, please la jangan bersubahat merosakkan tubuh badan kaum anda.

Director of the magazine:
Dia ini adalah kepala la kan? Mana taknya, majalah tu dia punya,. Kenapa benarkan gambar-gambar "prono halal" ni melimpah ruah ke ladang gandum? Tak boleh la pak cik, haram. Pak cik malu tak kalau anak pak cik bergambar macam tu untuk majalah lain? Mana nak letak muka? Apa orang lain akan cakap kat isteri pak cik? - "Mesti panas perut mak dia mengandung". Nak kalau macam tu? Jangan bersubahat.

P/s: Malaysia negara yang mengamalkan budaya Timur dan merupakan sebuah negara Islam. Okay, semua orang tahu.

Hope you get it...till then, that is how

iGossip

8 Gossips/Comments:

nuyui a.k.a miss NUSHA Best Blogger Tips said...

sape ea??

yg cetuskan idea itu patut diperslhkan..

toi ke x??

gadisBunga Best Blogger Tips said...

kawan saya adalah seorang photographer terkenal yg selalu amik gambo pompuan separuh bogel.

kdg tu terfikir, dia dgn tunang dia ok ke? heheheh~

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@nuyui a.k.a miss NUSHA Mungkin...tp siapa yg mencetuskan?

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@gadisBunga Hehe kan? Susah jgk kalau kwn2 ni..nak tegur nnt masam muka kan?

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty Best Blogger Tips said...

tiga-tiga kena salah..yg pasti majalah yg ada gambar sexy keterlaluan harus diband..nk tny majalah mangga tu wujud lg x? ms zaman akak muda dulu ada majalah nih..sgt menyampah tgk..

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty Jwpn bernas...ada lg majalh tu

FH Best Blogger Tips said...

salah semua.. semua pun nak keja duit

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@FH haha amboi marah FH?