Wednesday, August 11, 2010

--> puasa aku diduga


Assalamualaikum

kali ini tulisanku dalam bahasa melayu


hatiku sangat sayu
mengenangkan syaban yang telah berlalu
tok!tok!ramadhan menjenguk di pintu


orang kata
ramadhan bulan penuh keberkatan
itu tidak boleh disangkal

aku tahu
Allah akan menguji kita
dapatkah kita menahan puasa?
tanpa sebarang cacat cela
mulut yang celaka
hati yang durjana


kita akan diuji
aku turut merasai
aku senang naik darah
aku amarah
di bulan yang penuh barakah

Ya Allah!
Berilah aku kesabaran
agar dapatku tempuh
semua dugaan yang Engkau turunkan

mungkin ini satu ujian
tanda sayang Dia kepada makhluk ciptaan
aku di antara satu
menerima rahmat liku-liku


aku muslim berjaya
tidak kisah akan segala payah
tidak gentar, tidak kisah
kerana aku muslim berjaya!



Hope you get it...till then that is how

iGossip



0 Gossips/Comments: