Friday, July 8, 2011

--> iDiscuss Mesej Kurang Baik Sinetron Indonesia

as-salam


Korang mesti familiar dengan dua sinetron panas ni kan? Jalan ceritanya boleh tahan, namun mesej yang disampaikan kurang bermanfaat dan kadang-kadang aku rasa tak betul. Kenapa aku cakap macam tu eh? Okay, cuba korang baca alasan aku kat bawah ni.
  • Bawang Putih dan Ferdi dikatakan watak baik a.k.a suci la kononnya sampaikan pari-pari datang menolong bila mereka ditimpa masalah. Namun, Bawang Putih mengandung anak luar nikah akhirnya. Wataknya ala-ala solehah dan sentiasa berdoa kepada Allah, namun kenapa Bawang Putih berzina?
  • Sinetron Cinta Melody pun sama je. Melody mengandung anak Elang. Adoi, Melody tu kerjanya menangis aja, berdoa dan terus berdoa, namun berzina lagi! Gimana kamu?
  • Pakaian heroin-heroin dalam sinteron tak payah nak cakap la. Seksi yang teramat.
  • Kesimpulannya, jalan cerita dua sinetron ni kononnya Western la...mengandung sana sini...huh!
Hope you get it...till then, that is how

iGossip

22 Gossips/Comments:

RARA aihara Best Blogger Tips said...

maksudnya.....ingat ALLAH hanya bila dalam kecelakaan....

patutnya ingat 5 perkara sebelum 5 perkara...
=)

**indon mmg senang menangis...real lak 2...**

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@RARA aihara betul3! can't agree more!

Kujie Best Blogger Tips said...

Salam...saya tak tengok sgt drama indo, tapi saya tertengok ending cinta melody ....lebih suka tgk drama korea..

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@KujieKan? Drama korea ringan dan mengghiburkan

Wan Ahmad Izudean Best Blogger Tips said...

betul.dah lama aku terfikir pasal cite BPBM!

Florinta Edward Best Blogger Tips said...

betul..betul..couldn't agree more!

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty Best Blogger Tips said...

layn gak sinetron kengkadang tp yg dua ni x tengok..x suka citer meleret bnyk org jahat melampau..

♥suNa husNa♥ Best Blogger Tips said...

dah lama xlyn drama indo.mnyktkan hati. hipokrit sgt dan cam main2kn agama je..ermmm..

gadisBunga Best Blogger Tips said...

sepatutnya stesen tv kat sini tapis sebelum siar. dah terang2 tak elok...

Norhafiza Best Blogger Tips said...

dah lama kakNo tak tengok drama dr INDON..abgLan pun tak suka tengok..entah apa2 entah..

^^Nur Izat^^ Best Blogger Tips said...

huhu.. setuju.. dan sekarang, ada plak pakej 'indo pek' kat astro... ntah hape2.. huhuhu...

FH Best Blogger Tips said...

hahaha tau takpe. macam2 hal

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@Wan Ahmad Izudean Kan2? ngarut je tp ttp nk tgk hehe

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@Florinta Edward yezza thaks kak for dropping by

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty hahah alasan akak kelkar sgt hehe gelak guling2 ni

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@♥suNa husNa♥ betul. mcm mainkan agam secra terang terangan

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@gadisBunga kan? tp pihak2 yg terlibat nak untung saje...

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@Norhafiza bagusla...Bila NOLAN tidak tgk maka anak2 tdk akn terpengaruh..gitu la kan hehe

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@^^Nur Izat^^ nak subscribe?

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@FH mcm2 hal, byk hal...

vampire and his lady Best Blogger Tips said...

sangat lucah!

.:rizaL:. Best Blogger Tips said...

@vampire and his lady haha..sgt!